MENITI SENJA....

aku hanya hamba,menanti alam yang gelita,namun bagilah peluang untukku bersuara.

Wednesday, February 11, 2009

syaitan vs malaikat

"bencinye akuu pada maksiat"
"dasar pompuan tak sedar diri"

"dahla tua bangka macam baboon tapi stil tak tinggal kelab mlam tak malu rumah kata pergi kubur kata mari"
"oooi,dah tak sayang nyawa k merempit kat jalan???
dah cukup amalan k nak mampos?"


pernah tak perkataan nie terpacul keluar dari mulut korang?? tipu la kalau ada yang menjawabnya tidak.benci pada kemungkaran konon,tapi pe yang korang lakukan tuk cegah kemungkaran??
bagi korang dengan mengutuk dan menghina begini dapat kembali mereka pada kebenaran???lagi diorang benci dengan ajaran adalah.
memang betul lau tak mampu nak cegah dengan kuasa kena cegah dengan mulut n lau tak mampu gak kna cegah dengan ati.
tapi tak kan tiap masa korang juz nak kutuk j tanpa korang dakwah diorang cara lembut,wujudkan rasa cinta berhalaqoh dalm jiwa mereka,didik mereka dalam mengenal erti sebuah kehidupan yang berpaksikan AlQuran dan As-Sunnah,mana janji korang semua tuk dakwah semua orang??bila tengok orang wat keburukan terus kutuk macamla korang tue baik sangat,ntah2 korang lagi teruk dari diorang coz kdng2 ada yang kadang2 menggunakan konsep 'niat menghalalkan cara',korang kapel tapi kon0onya ukwah fillah!!!
korang tak terpikir k lau korang dakwah diorang,bimbing diorang, mereka akan jadi aset yang besar bagi agama..yang mat rempik lau korang berjaya dakwah diorang mereka akan menjadi mujahid yang tidak gentar dalam menghadapi sebarang cabaran coz time diorang jadi mat rempit diorang tak takut mati asalkan nampak macho n gah!!!!!

bagi pompuan yang korang kutuk tue diorang lagi baik dari wanita yang biasa2 lau korang terapkan kefahaman islam yang sebenar dalm diri diorang coz diorang mampu mengubah dunia dengan pemikiran kreatif yang diorang ada yang selama nie digunkan untuk memikat n menggoda lelaki!!! Bahkan akan jadi sayap kiri dalan perjuangan seorang insan yang bergelar mujahid seterusnya melahirkan putera-puteri yang bakal meneruskan perjuangan korang nanti

ayuh sahabat semua.kita hijrahkan diri kita bermula saat nie juga,usah tangguh-tangguh lagi sementara peluang masih ada..jangan anggap diri kita terlalu baik dan jangan pikir yang buruk itu selama-lamenye buruk coz rahmat Allah tak mengenal sesiapa,tempat dan masa,,bangkitlah kita semua untuk mendidik dan membimbing generasi yang ketika ini hanyut dalam keseronokan dan tipu daya duniawi,kita bawa mereka kembali mengenal sinar Islam dan cahaya keimanan untuk terus mengembalikan kegemilangan Islam yang tidak lagi lemah dimata dunia. jangan terus menunding jari tanpa melakukan ape-ape coz tue perkara yang paling dibenci disisi Ilahi,jangan hanya mencari aib orang tapi ambilah iktibar dan semangat untuk kita terus berdakwah. Eh, kalau tak silap sifat munafik tu.....


"beruntungnya sesorang yang berjaya merubah seseorang kearah kebaikan lebih baik dari sang suria yang memancarkan cahayanya ke seluruh alam"

Labels:

1 Comments:

Blogger Inia Lurun Sophie said...

"beruntungnya sesorang yang berjaya merubah seseorang kearah kebaikan lebih baik dari sang suria yang memancarkan cahayanya ke seluruh alam"

kata-kata yg memberi semangat untuk terus berdakwah.

February 13, 2009 at 4:53 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home